سبک های یادگیری برای شناخت دانش آموزان

 


•روش های تدریس برای یادگیران بصری (دیدن تصاویر،استفاده از وسایل کمک آموزشی بصری مانند اسلاید،فیلم، اورهد،نمودارها،نقشه ها، ترسیم نمودارو...) 

•روش های تدریس برای یادگیری شنیداری (روش سخنرانی ،بحث و گفتگو ،تکرار کلمات گزارشات شفاهی ،تفسیر ،گوش دادن به نوارو...)

•روش های تدریس برای یادگیران جنبشی،بساوایی (حرکت،لمس و انجام دادن ،ساختن یک وسیله ،کشف جهان به روش فعال،انجام پروژه های علمی ،تجربه و آزمایش،ایفای نقش،گردش علمی .


روش شناسایی سبک دیداری

•برداشتن یادداشتهای متعدد همراه با جزئیات

•تمایل به نشستن در جلو

•معمولا این افراد لباس مرتب و تمیز می پوشند.

•اغلب چشم ها را می بندند که چیزها را بهتر تجسم کنند و یا چیزی را به یاد آورند.

•وقتی حوصله آنها سر می رود سعی می کنند چیزی بیابند که به آن نگاه کنند.

•دوست دارند چیزی را که یاد می گیرند ،ببینند.

•از تصاویر نمایشهایی که رنگی باشند ،استفاده می کنند.

•جذب نوشته یا متن می شوند که با تصویر غنی باشد.

•ترجیح دادن اینکه محرک بعدی جدا از شنیداری یا حرکتی باشد.

•محیط های آرام را محیطی ایده آل می دانند.

روش شناسایی سبک شنیداری

•نشستن در جایی که بتوانند بشنوند ولی نیازی در توجه به آنچه که در جلو اتفاق می افتد ،ندارند.

•ممکن است رنگ لباسهایشان هماهنگ نباشد ولی می توانند توضیح دهند که چرا این لباس ها را پوشیده اند.

•وقتی حوصله شان سر می رود با خودشان و یا با دیگران صحبت یا پچ پچ می کنند.

•یادگیری آنها همراه با خواندن با صدای بلند است.

•یادآوری با تکرار درسها برای خودشان (اگر آنها مشکلی در خواندن نقشه و نمودار یا دستکاری مفاهیم اساسی مانند ریاضی نداشته باشند

روش شناسایی سبک جنبشی

•نیاز به فعال بودن همراه با استراحت های متعدد در بین فعالیت ها

•صحبت کردن همراه با حرکت دست ها و تغییر حالت بدن

•کارهایی که انجام می دهند را به یاد می آورند در حالیکه در یاد آوردن آنچه دیده یا شنیده اند ،مشکل دارند.

•دلیلی برای حرکت یا سر هم بندی کردن وقتی حوصله بسر می رود،پیدا می کنند.

•بر آنچه می توانند مستقیما" تجربه یا اجرا کنند بیشتر تکیه می کنند.

•فعالیت هایی مانند پختن،ساختن،مهندسی و انجام کار هنری به آنها در درک و یادگیری کمک می کند.

•از مسافرت در مزارع و انجام کارهایی که شامل ساخت دستی وسایل می باشد،لذت می برند.

•نشستن در کنار دریا جایکه بتوانند به راحتی بلند شوند و در اطراف حرکت کنند برای آنها جالب است.

•وقتی در کلاس فرصت کار عملی ندارند ،ناراحت به نظر می رسند.

•با لمس و یا نمایش فیزیکی مانند ضربه زدن به پشت با دیگران ارتباط بر قرار می کنند.

 

http://shir43.blogfa.com



تاریخ : 1 بهمن 93 | 19:50 | نویسنده : مرضیه لک | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.